Ana Sayfa > Sağlığımın Değeri > Sağlıklı beslenme için 9 adım
 
Sağlığımızın Değeri için | Sağlıklı beslenme için 9 adım 
 
  • Sağlıklı bir vücut ölçüsüne sahip olun. Günlük hafif egzersizler yapın ( tercihen günde 30dk yürüme)
  • Günde en az 5 mevye ve sebze tüketin
  • Günde bir kaç kez tam tahıllı ekmek, kepekli makarna, esmer pirinç ile yapılmış pilav veya patates yiyin.
  • Aldığınız kaloriyi kontrol edin. Doymuş yağ içeren tereyağını doymamış bitkisel yağlar ve yumuşak margarin ile değiştirin.
  • Yağlı et ve et ürünleri fasulye, baklagiller, mercimek, balık, tavuk ve yağsız veya az yağlı ince et ile değiştirin.
  • Yağ oranı düşük süt ve süt ürünleri kullanın.
  • Az şeker içeren besinleri seçin. Çay şekeri az kullanıni şekerli içeçek ve tatlıları azaltın.
  • Çok tuzlu işlenmiş, konserve edilmiş ürünlerden kaçının. günde bir çay kaşığından az tuz tüketin.
  • Alkol tüketimini 20g az tutun.